«Балабақшаға барар жолда баламен логопедтік ойындар» тақырыбы бойынша кеңес беру"

                                                                                                                         Логопед-мұғалім: Чупина А. Д.

                                                                                                                          Куні: 16.10.2024 ж

Мектепке дейінгі жас – сөйлеудің белсенді дамуының кезеңі. Баланың сөйлеу тілін қалыптастыруда оның қоршаған ортасы, ең алдымен ата-анасы үлкен рөл атқарады. Мектеп жасына дейінгі баланың тілді меңгерудегі жетістігі көбінесе онымен қалай сөйлесетініне және баламен ауызша қарым-қатынасқа қаншалықты көңіл бөлетініне байланысты.

Баламен серуендеу кезінде, балабақшаға, дүкенге барар жолда және т.б. Егер сіз онымен сөйлеу ойындарын ойнасаңыз, оның дамуының өте маңызды және өнімді құрамдас бөлігі бола алады. Ойын ұғымына баурап алған балалар ойын түрінде қойылған есептерді шешуде қиындықтарға тап болғанымен, үйреніп жатқанын байқамайды.

Бұл сөйлеу ойындары баланың дамуына, сөздік қорын, зейінін, қиялын байытады. Мұндай ойындардың көмегімен бала заттарды жіктеуге және жалпылауға үйренеді.

Сөйлеу дағдыларын баламен еркін қарым-қатынаста, шығармашылық ойындарда дамытқан дұрыс. Сөйлеу ойындарының ешқандай ойын атрибуттарын қажет етпейтін нұсқалары бар және олардың дамытушылық әсері зор. Олар сөйлеуді дамытуға, сөздік қорын байытуға, лексикалық және грамматикалық категорияларға, байланыстырып сөйлеуге, зейінін, есте сақтауын, ойлауын дамытуға ықпал етеді. Қандай жанды, эмоционалды, қызықты және пайдалы қарым-қатынас нәтижесі болуы мүмкін!

«Бір және көп»

Бұл ойын балаңызды жекеше мен көпше санды ажыратуға үйретеді. Жай зат есімдерден бастаңыз - үстел-үстелдер, қуыршақ-қуыршақ, шар-шарлар. Содан кейін «күрделі» опцияларға көшіңіз - орындықтар-креслолар, адам-адамдар, метро-метро.

«Маған мейірімді қоңырау шалыңыз»

Ойын бұрынғыға ұқсас, тек көптіктің орнына сөзді кішірейткіш түрге айналдыру керек. Жол-жол, әткеншек-әткеншек, ит-ит, т.б.

«Не болады, егер...»

Не болады, егер... Тоңазытқышқа ыстық тағамды салсаңыз? Суды өшірмей үйден шығасыз ба? Жаз бойы жаңбыр жаумаса ше? Балаңыздан сұраңыз, сонда сіз түпнұсқа жауап аласыз, бала сізді өзінің парасаттылығымен таң қалдырады. Мұндай сұрақтар оның сан алуан іс-әрекеттер мен құбылыстардың салдары туралы ойлануға итермелеп, логикалық ойлауының дамуына ықпал етеді.

«Мен сені емдеймін»

Сіз «дәмді сөздерді» есте сақтауды ұсынасыз: - Дәмді сөздерді еске түсіріп, бір-бірімізді сыйлайық. Бала «дәмді сөз» деп атайды және оны алақанға салады, содан кейін сіз «бәрін жегенше» жалғастырасыз. «Ащы», «тұзды», «ащы» сөздермен ойнауға болады.

«Сөздерді іздеу»

Көкөніс сорпасынан қандай сөздерді «шығаруға» болады? Гардероб? Портфель? т.б.

«Шырын жасайық»

Құлпынайдан – құлпынай шырыны, алмұрттан – алмұрт шырыны, ананас – ананас шырыны, сәбізден – сәбіз шырыны, т.б.

«Үлкен-кіші»

Үй – үй, қол – қалам, орындық – орындық, доп – доп т.б.

«Керісіндегі сөздер» (антоним сөздер)

Сөзді айтыңыз және нәресте оның антонимін атасын (бұл не екенін нақты түсіндіріңіз). Терең – таяз, ұзын – қысқа, батыл – қорқақ, ақ – қара, алыс – жақын.

«Санау»

Бір ұшақ, екі ұшақ………бес ұшақ, т.б.. Бір көлік, екі көлік……жеті көлік, т.б.

«Қайсы, қайсы»

(заттың пішіні, өлшемі, түсі бойынша анықтау)

Қарбыз – дөңгелек, үлкен, жасыл.

Қияр сопақша, кішкентай, жасыл.

«Кімнің, кімдікі, кімдікі»

Иелік сын есімнің жасалуы: Иттің құлағы (кімнің?) ит тәрізді, түлкінің құйрығы (кімнің?) түлкі т.б.

«Қыңыр сөздер»

Әлемде ешқашан өзгермейтін «қажырлы» сөздер бар екенін айтыңыз. Бұл кофе, көйлек, какао, кинотеатр, пианино, метро: мен пальтомды кидім. Мен пальтомен жүремін. Дәмді кофе бүгін.

«Бір сөзбен кел»

Бала берілген дыбысқа сөз ойлап табуы керек. Мысалы: Ш дыбысына – шасси, қалпақ, тон, швабра, т.б.

«Объектіні бөліктерінің аты бойынша тап»

Кузов, кабина, руль, фаралар, есіктер, дөңгелектер (жүк көлігі).

Дің, бұтақ, бұтақ, жапырақ, қабық, тамыр (ағаш).

Еден, қабырғалар, төбелер (бөлме).

Жеңдер, жағалар, манжеттер (көйлек) т.б.

«Қандай түс?»

1-нұсқа: Балаңызды қызыл түсті (жасыл, сары, қызғылт сары, көк, көгілдір, күлгін) заттарды атауға шақырыңыз. Мысалы: қызыл – қызанақ, өрт сөндіру көлігі, бағдаршам, т.б. 2-нұсқа: Ересек адам баланы айналаға қарап, өзі көрген қызыл заттарды атауға шақырады. Бұл көліктер, үйлер, адамдардың киімдері және т.б. болуы мүмкін.

Ойын «Кім не істеп жатыр?»

Баланың міндеті - сөзге мүмкіндігінше көп сөз ойлап табу.

Мысалы, мысық мияулайды, жүгіреді, секіреді, ысқырады...

Машина жүреді, ызылдайды, жүк тасиды... т.б.

«Не артық»

Ересек адам үш-төрт сөз айтады, ал бала тақ сөзді атап, себебін түсіндіреді.

Мысалы: Орындық, үстел, қалпақ (қалпақ жиһаз емес).

Куртка, етік, жемпір (етік киім емес) т.б.

«Олар қалай ұқсас?»

Балаңызға заттардың немесе тірі жандардың тек сыртқы түрі ғана емес ұқсас болуы мүмкін екенін айтыңыз. Мысалы, алма мен шардың пішіні дөңгелек, түлкі мен қоян орман жануарларына, картоп пен сәбіз көкөністерге жатады. Кактус пен шыршаның инелері бар, құстар мен ұшақтар ұша алады. Бірнеше мысал келтіріңіз және сұраңыз - олар қалай ұқсас? Егде жастағы балалар мұндай жұп заттарды өздері таба алады.

Мектеп жасына дейінгі балалардың ойында сөйлеуін дамыту да сіз бен сіздің балаңыздың арасындағы қосымша эмоционалды байланыс болып табылады, бұл қарым-қатынас қуанышы, сенімді және достық қарым-қатынастарды қалыптастыру.

Бұл сөйлеу ойындары баланың сөйлеуін дамытуға, сөздік қорын, зейінін, қиялын байытады. Мұндай ойындардың көмегімен бала объектілерді классификациялауды және жалпылауды үйренеді, олар сәйкес сөйлеудің лексикалық және грамматикалық категорияларын қалыптастыруға ықпал етеді.

Оң нәтижеге жету үшін күнделікті ойнау керек.

Құрметті ата-аналар, балабақшаға барар жолды өзіңізге де, балаңызға да танымдық, тәрбиелік мәні зор, қызықты ойынға айналдырыңыз. Баланың сөзі мен ойын оятуға көмектесетін ойын.